Úrazové pojištění, které lidé automaticky získají při nákupu permanentky, již začala v testovacím provozu zatím na jediné sport_extrem_pojistka_uraz.gifsjezdovce v republice nabízet ČSOB Pojišťovna, podobný projekt připravuje i Allianz. V případě zájmu o tyto produkty se dá očekávat, že se do hor za lyžaři vydají i další pojišťovací ústavy.

Majitelům permanentky ve SKI Areálu Kopřivná v Malé Morávce na Bruntálsku nabízí ČSOB Pojišťovna téměř stejné podmínky jako při běžné úrazové pojistce. V méně známém areálu v Jeseníkách si chce pojišťovna produkt vyzkoušet a v případě úspěchu přijít příští rok s nabídkou i v dalších horách. "Lyžaři za pojištění nezaplatí ani korunu, pojistné hradí v plné výši provozovatel areálu," uvedl bez dalších podrobností ředitel olomoucké pobočky ČSOB Pojišťovny Miloš Axmann.

Podle šéfa areálu Jaroslava Lukeše přinese nabídka pojištění ski centru velkou konkurenční výhodu. "Sjezdovek je dnes hodně, lidé si začínají vybírat. Zejména pro rodiny je také zajímavé, že dětem zdarma půjčujeme v rámci pojistného přilby," vysvětlil Lukeš. Pojišťovně odvádí vlekaři přibližně korunu z každé prodané permanentky.

Oslovit lyžaře chce již brzy také Allianz pojišťovna. "Nabídku pojištění proti úrazu zahrnutou do ceny časových jízdenek pro lyžařské areály připravujeme a na trh ji chceme uvést v nejbližší době. Chceme tím reagovat na potřeby trhu a klientům poskytnout širokou nabídku služeb," vysvětlila mluvčí Alena Janotková.

Další ústavy zatím nabízejí služby pro lyžaře pouze v rámci svých běžných programů, do budoucna ale rozšíření nabídky připustily například UNIQA pojišťovna nebo Česká pojišťovna. "Pokud by byl o takovou variantu zájem, určitě bychom se jí nebránili," řekl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.

Nabídka pojištění bude podle odborníků na cestovní ruch brzy jedním z kritérií při rozhodování lyžařů. "Sportovní areály by se nyní měly zaměřit na zkvalitnění základních služeb jako je občerstvení, ubytování a servis. Brzy ale bude pro lidi důležitá také další nabídka středisek. Pojištění v rámci permanentky může vlekařům přilákat z konkurenčních svahů nové zákazníky," řekl odborník na cestovní ruch Vladimír Vavrečka ze společnosti Destinační management Moravsko-Slezský.