Cestovní kanceláře se přizpůsobují seniorům

Seniorů cestuje stále více. Důchodci se na tuzemském prodeji zahraničních zájezdů podílejí zhruba 12 procenty, od roku 1999 se tento podíl každým rokem zvyšuje asi o 0,7 procentního bodu. Některé cestovní kanceláře hlásí dokonce řádově vyšší nárůst klientů z řad seniorů.
V loňském roce, kdy Češi utratili za zájezdy poprvé více než 30 miliard korun, na důchodce připadlo 3,6 miliardy korun. O rostoucím významu seniorů svědčí i světové statistiky cestovního ruchu. Loni z 845 milionů turistů tvořili senioři 14 procent, v Evropě je tento podíl téměř pětinový, vyčísluje analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek. I když zatím jejich počet v Česku nedosahuje ani světového průměru, má právě tato část spotřebitelů podle odborníků velkou budoucnost. Seniorské turistice nahrávají makroekonomické ukazatele. "Stagnují ceny potravin i zájezdů, což ovlivňuje zájem seniorů o cestování," říká Jaromír Beránek. "Důchodci využívají nabídky na začátku a na konci sezony, kdy jsou ceny zájezdů nejnižší." Význam klientů v důchodovém věku, kterých bude stále přibývat, si uvědomují i cestovní kanceláře a přizpůsobují tomu svou nabídku. "Do budoucna je to velký trend," říká mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří Tomio Okamura.